In ultima perioada in Romania au aparut foarte multe unitati service care si-au cumparat aparate de schimbat uleiul intr-o cutie automata.
Acestia cer in medie 1.200 de lei pentru un schimb de ulei intr-o cutie automata clasica precum ZF8, insa realitatea unei asemenea manevre este daunatoare transmisiei.
Specialistii in cutii automate recomanda doar inlocuirea uleiului clasic, adica schimbarea filtrului de ulei cu baia demontata si apoi umplerea transmisiei gravitational.
Adica o revizie trditionala inseamna ca inlocuiesti doar 70% din uleiul din cutie pentru ca cel din covertizor nu se poate scoate decat daca demontam cutia, solutie costisitoare.
NU SCHIMBATI ULEIUL LA APARATUL FASH
De partea cealalta au aparut asa zisele service-uri de cartier care si-au cumparat un aparat de schimb al uleiului extrem de costisitor insa care in realitate nu prea face treaba buna.
Acest sistem se numeste FLASH si reprezinta de fapt o scoatere FORTATA a uleiului din transmsia automata, lucru extrem de daunator pentru 99% dintre transmisiile automate care au peste 200.000 de km.
Spunem aceasta pentru ca particule fine sau NU de metal pot sa fie transportate de acest fash cu presiune direct in alta parte a transmisiei, lucru care poate duce la DISTRUGEREA COMPLETA A CUTIEI!
Adica toate depunerile din radiator si conducte se duc automat direct in cutie fara nici un filtru sau protectie pentru transmisie!
Adica faci un schimb de ulei fash cu 1.200 de lei la un service de cartier si dupa 1000 sau 2000 de km vezi ca trebuie sa platesti o reparatie capitala a cutiei pentru ca acele MIZERII din radiatoare sau covertizor blocheaza blocul de supape sau blocheaza pompa de ulei a transmisie.
Adica cei 1.200 de lei te costa acum 2.000 euro pentru ca tu ai vrut sa o faci cu aparatul ala mult laudat.