Exact acesta este si motivul pentru ca Autolatest a decis sa prezinte cate o istorie reala si a transmisiilor care echipeaza cele mai cunoscute masini de pe piata.
Primul capitol se numeste 5G-Tronic pentru ca aceasta cutie de viteze automata cu 5 trepte clasica Mercedes a fost si reprezinta una dintre cele mai bune din toate timpurile atat ca fiabilitate cat si ca rafinament.
Prima echipare cu noua transmisie denumita intern de Mercedes 722.6 a fost pe modelul CL 500 din anii 90, moment cand Mercedes a lansat o cutie de viteze capabila sa invete stilul de condus al soferului si care avea sa demonstreze tuturor fabricantilor de transmisii ca rafinamentul in functionare este foarte greu de atins.
Acea prima cutie denumita mai tarziu de fanii marcii 5G-Tronic este de fapt prima transmisie automata care pe langa cele 5 rapoarte pentru mersul inainte are si doua rapoarte pentru mersul in marsarier.
DE CE ESTE DE VIS?
Pentru ca este capabila sa reziste la un moment motor de peste 1200 Nm fara sa creeze probleme constructorului.
Pentru ca are doua rapoarte pentru mersul inapoi si in viata reala nu este neaparat nevoie de acest al doilea raport.
Pentru ca ofera o fiabilitate de top, mult mai buna chiar si decat a urmasului sau 7G-Tronic.
Pentru ca ofera o schimbare a rapoartelor fara socuri, feeling-ul in viata reala a unui 722.6 greu fiind atins de transmisiile concurente de la ZF sau Aisin.
CE MASINI AU CUTIA 5G-TRONIC?
Aici este simplu: Toata gama Mercedes incepand cu anul 1996 si pana in anul 2003
Toate modelele AMG precum C32, E 55 AMG, S 55 AMG, C55, CL 55 AMG sau Mercedes-Benz SLR McLaren
Toata gama Ssangyong Rexton si Rodius.
De fapt singura masina noua care inca mai utilizeaza aceasta transmisie este modelul Rexton testat de echipa Autolatest recent, si MPV-ul de mari dimensiuni Ssangyong Rodius.
PROBLEME TEHNICE?
Daca nu se schimba la timp uleiul in transmisie aceasta se poate deterioara.
Kit-ul de reparatie nu este ieftin insa trebuie contactat un service specializat.Toate transmisiile automate necesita schimbul de ulei si filtru pentru a nu avea probleme.
In medie o astfel de revizie nu este foarte scumpa in garanteaza fiabilitatea transmisiei multi ani.