Toata lumea stie faptul ca transmisia automata ZF8 este una dintre cele mai bune din lume la capitolul rafinament-performante si fiabilitate.
Insa putini soferi care conduc o masina cu celebra cutie ZF8 stiu ca producatorul a dezvoltat in realitate mai multe versiuni a celebrei transmisii pentru diferite marci in parte.
Daca la un Dodge Ram primim un ZF8 care are numele de 8HP95, adica care este capabil sa faca fata unui cuplu motor de 1000 Nm, exista si versiuni de baza precum 8HP45 care nu fac fata decat la 450 de Nm.
Exemplarul de fata este un ZF8 denumit de catre ZF drept 8HP70 L dedicat masinilor comerciale! Aici nu trebuie sa face confuzia cu un 8HP70 de BMW, Audi sau Rolls Royce care ofera o rezistenta maxima la un moment motor de 700 Nm asa cum o spune si numele transmisie.
Realitatea crunta pentru cei care conduc un Iveco Dailu Hi-Matic este ca motorizarea diesel 210EVID – Engine F1C 210 Hp EURO VI HD (Heavy duty) ofera un moment motor de 470 Nm atat cat spune si ZF ca tine maxim aceasta cutie.
Si daca nu uitam in ce regimuri de utilizare este folosita o transmisie pentru o utilitara moderna vedem ca Iveco impreuna cu ZF au ales o varianta MULT MAI SLABA a cutiei ZF8 pentru echiparea tuturor modelelor Daily Hi Matic.
Rezultatul este o cedare prematura a convertizorului de cuplu daca masina merge preponderent in mediul urban, insa si cedarea completa a cutiei cand merge in sarcina pe distante lungi unde orice transmisie este suprasolicitata.